Reteta nada ieftina – la buget


Am cumparat o nada de caras dintr-un magazin din Timisoara. Pe malul baltii cind am umectat-o am avut surpriza sa gasesc bucati de grisine in ea.

Curiozitatea m-a manat din spate sa vad ce mai e in nada respectiva. Din ce am putut recunoaste: pesmet, seminte de susan, biscuiti si grisine.

In vizitele de cumparaturi in familie pe la diverse magazine… am cumparat cele mai ieftine ingrediente care le-am gasit… biscuiti TIP de la Real, grisine si seminte de susan de la Kaufland.

Biscuitii 1,2 ron parca, susanul 90 de bani punguta, grisinele 1 leu punga…

Bineinteles ca am uitat de achizitii, dar au asteptat linistite in portbagajul masinii vreo 2 luni… au vazut Austria, Serbia si Ungaria in diversele drumuri efectuate cu masina

La o partida de pescuit la amur la Dumbravita jud. Timis, cu perspective slabe de succes, am gasit in portbagaj ingredientele acestea, am scos o fixa de 4m si din ciclul “hai sa incercam” am trecut la prepararea nadei.

Am sfaramat biscuitii si grisinele (mai greu de sfaramat pana la gradul de faina..) am adaugat semintele de susan si hai sa umectam. Am facut mingiutze de 2-3 cm si am nadit aproape de mal. Efactul de nor era foarte puternic, presupun ca din cauza biscuitilor. La suprafata ieseau bucatile nesfaramate de grisine si presupun ca semintele de susan pluteau si ele in deriva intre fundul apei si “intre ape”.

Trebuie avut atentie la cantitatea de apa (ca la orice nada) adaugata. Daca e prea multa apa, iese un terci de nedescris (vizual dar si ca senzatie la amestecare cu mana). Solutia ce am folosit-o eu a fost sa adaug apa intr-o parte a castronului folosit si sa tot adaug “materialul” uscat si sa il amestec.

Efectul e devastator… Bataia se ducea in 3 planuri. Pe fundul apei erau carasii mai rasariti de-o palma, intre ape si la suprafata apei, maruntisul facea legea. Bataia vizibila era pe bucatelele de grisine ce pluteau pe apa.

Am verificat cu boaba de grau fiert in carlig, pe fundul apei. Carasi de-o palma. Intre ape si la suprafata rosioare si alt maruntis in “format bricheta” sareau la tot ce atingea apa. Chiar si la carligul gol, de culoare aurie.

Problema ce apare e selectarea exemplarelor mai mari de caras. Am lansat la 6-7 metri in “larg” cu plumb greu pt a ajunge carligul rapid pe fundul apei si am tras spre mal. Teorie confirmata, exemplarele mai mari se hraneau pe fund.

Reteta (desi e mult spus reteta, mai mult amestec):

1 pachet biscuiti ieftini (TIP de la Real am folosit eu, la 1,2 ron cred)

2 pungi grisine (am luat cele mai ieftine de la Kaufland 1,2 ron cred)

2 pungi de susan micute (tot de la Kaufland, 90 de bani bucata parca)

Sfaramate si amestecate, semintele peste amestec si umectare. Produce un efect de nor foarte puternic si ieftin Pe nada din comert dadusem parca 6RON pt. o punguta destul de modesta. Low-cost si do it yourself, cum imi place

Incercati si contraziceti-ma cu cea mai mare placere.

Fire zbuciumate !

Niciun comentariu: